Czwartek, 27 stycznia 2022

Grejpfrut: Dlaczego musisz spożywać ten magiczny owoc?

17 grudnia 2021


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Grejpfrut, w odróżnieniu od swoich słodszych odpowiedników, ma ostry smak, którego nabiera się stopniowo. Grejpfruty, będące połączeniem pomarańczy i pomelo, nie zawierają sodu, cholesterolu, glutenu i tłuszczu. Ponadto, jedna porcja grejpfruta zaspokaja około 64% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.

Grejpfruty, uprawiane na szeroką skalę w Assam, Kerala, Bangalore i Tripura na wysokości 1500 metrów, są dostępne w różnych kolorach i rozmiarach. Są białe, różowe lub rubinowe w środku i często mają wielkość pięści. Uważa się, że owoce te mają wiele korzyści odżywczych i udowodniono, że mają znaczący wpływ na zmniejszenie masy ciała lub poziomu glukozy we krwi, jeśli są dodawane jako stała część codziennej diety.

Skład odżywczyNarodowy

Instytut Żywienia w Indiach podaje, że grejpfrut ma 92% wilgotności i jest owocem o niskiej zawartości węglowodanów - tylko 13 gramów w połowie grejpfruta, które pochodzą również z naturalnego cukru w owocu. Ze względu na wysoką zawartość wilgoci, grejpfrut jest doskonałym wyborem na słoneczny dzień i może być dodawany do pierwszego posiłku w ciągu dnia, aby zapewnić świeży i nawilżający początek.

Poza węglowodanami, porcja 100g grejpfruta dostarcza:

  • 31.2mg Witamina C
  • 0.77g Białko
  • 0.14g Tłuszcz
  • 1.70g Błonnik

SezonSezon

na

zbiory grejpfrutów rozpoczyna się od września do grudnia w wielu częściach świata. Są one jednak łatwo dostępne w sklepach przez cały rok. Grejpfruty, które są świeże i zdrowe do spożycia, mają jasny kolor, są jędrne i nie mają zmarszczek.

Health Benefits#1

Boosts ImmunityGrapefruits

posiadają witaminę A, B i C, cynk, miedź i żelazo, które wszystkie współpracują w organizmie, aby zwiększyć system odpornościowy. Dodatkowo pomagają w utrzymaniu integralności skóry, która jest naszą pierwszą i najważniejszą tarczą ochronną przed infekcjami.

Zawartość ekstraktu z owoców cytrusowych w grejpfrutach sprawia, że są one dobrym środkiem zobojętniającym kwas żołądkowy. Wypełnia to zasadniczą rolę w leczeniu przeziębienia, kaszlu i grypy. Naringina" obecna w rdzeniu pomaga utrzymać proces trawienia w miejscu.

#3 Aids Weight LossIndywidualiści

, którzy jedzą odpowiednią porcję grejpfruta, lub piją jego sok przed posiłkiem tracą na wadze szybciej niż ci, którzy tego nie robią. Grejpfrut ma w sobie dużo wartości odżywczych i wody, a nie pustych kalorii. Jest to więc doskonały wybór, aby dodać go do posiłku, aby wesprzeć przestrzeganie diety wysokoodżywczej i niskokalorycznej.

#4 Zapobiega cukrzycyJedzenie

grejpfrutów, których zakres jest umiarkowany w skali rekordu glikemicznego, może pomóc kontrolować poziom insuliny w organizmie i zapobiec cukrzycy typu 2. Dodawanie do diety większej ilości borówek, winogron, jabłek, bananów i grejpfrutów pomaga w zmniejszeniu szans na cukrzycę typu 2, ponieważ istnieje ogromna niejednorodność w związku między nimi a cukrzycą typu 2.

#5 Promuje zdrowie sercaKonsekwentne

spożywanie grejpfrutów pomaga w utrzymaniu zdrowego serca poprzez obniżenie ryzyka choroby wieńcowej, na przykład nadciśnienia i cholesterolu. Grejpfrut jest bogaty w potas, składnik odżywczy odpowiedzialny za utrzymanie dobrego samopoczucia serca. Zawartość błonnika w grejpfrucie może również wpływać na zdrowie serca, ponieważ dieta wysokobłonnikowa wiąże się z obniżeniem ciśnienia tętniczego i poziomu cholesterolu.

Wysoka zawartość przeciwutleniaczyOdutleniacze

chronią

Twoje serce przed szkodami wyrządzanymi przez wolne rodniki w Twoim organizmie. Grejpfruty zawierają szereg przeciwutleniaczy, które mogą pomóc w zapobieganiu rozwoju tych rodników do dolegliwości, w tym choroby wieńcowej, a nawet raka. Niektóre z nich to:

  • Witamina C
  • Beta-karoten
  • Likopen
  • Flawanony

Oprócz tych, istnieje wiele badań, które skutecznie pomagają stwierdzić, jak grejpfruty mogą pomóc w:

#1 Poprawie wzrokuWitamina

A, obecna w grejpfrutach w postaci beta-karotenu, jest istotna dla naszej wiz

ji

.

Badania sugerują, że odgrywa ona również rolę w opóźnianiu związanego z wiekiem zwyrodnienia plamki żółtej (AMD). Spożywanie grejpfrutów, a co za tym idzie witaminy A, witaminy C i innych składników odżywczych, może zmniejszyć szanse na rozwój AMD o 25%.

#2 Leczy ranyWitamina

C jest niezbędna do gojenia

się

ran

w

organizmie. Naturalny proces naprawy tkanek i gojenia się ran staje się jeszcze szybszy dzięki obecności suplementacji witaminą C.

#3 Kontroluje apetytBadania

sugerują, że włączenie bogatych w błonnik produktów organicznych do diety może dać uczucie wypełnienia na dłuższą

metę.

To jest na podstawie tego, że błonnik łagodzi z powrotem tempo, w którym twój żołądek trawi, rozszerzając swój czas przetwarzania.

Grapefruit recipes to trySince

it's

already been established how beneficial a grapefruit is to your diet, here are different ways in which you can consume it

:
  • Smoothie grejpfrutowe - zmiksuj mrożonego banana z jogurtem greckim i plasterkami grejpfruta. Dodaj trochę ekstraktu z wanilii i podawaj z pokrojonymi migdałami i kawałkami grejpfruta.
  • Pudding grejpfrutowo-imbirowo-chia - Zmieszaj mleko kokosowe, nerkowce, nasiona chia, świeżo posiekany imbir, ekstrakt waniliowy i trochę syropu klonowego, a następnie trzymaj w lodówce przez 4-6 godzin. Dodaj na wierzch plasterki grejpfruta, aby uzupełnić swój posiłek śniadaniowy.
  • Sok gre jpfrutowy - Najprostszym i najbardziej powszechnym przepisem na grejpfruta jest sok grejpfrutowy. Możesz po prostu zmiksować plasterki w sokowirówce. Możesz również dodać kilka innych owoców, takich jak jabłko lub marchew, aby zwiększyć smak, jak również korzyści zdrowotne.
  • Sałatka gre jpfrutowa - Na półmisku ułóż grejpfruta z plasterkami jabłka, dodaj granat, miętę i mieszankę zieleni, a następnie dodaj chilli i sól do smaku. W miseczce wymieszaj sok z cytryny i łyżkę miodu, a następnie polej nim sałatkę. Twoja świeża miska zdrowia jest gotowa dla Ciebie!
  • Grejpfrutowa woda detoksykacyjna - Owoce cytrusowe, takie jak pomarańcze, grejpfruty, mandarynki i mandarynki smakują niesamowicie w wodzie i mogą być Twoją wodą detoksykacyjną w dni, kiedy czujesz się wzdęty. Możesz zamienić niektóre z tych owoców na bazylię lub miętę, aby nadać jej orzeźwiający smak.

Jest oczywiste, że grejpfruty są jednym z najbardziej zachwycających owoców cytrusowych dostępnych w pobliżu. Są one nie tylko bogate w witaminy i minerały, ale także doskonałe w smaku i mogą być łączone z różnymi produktami spożywczymi, aby stworzyć różnorodne potrawy.

Często zadawane pytania (FAQs)

Q. Czy wszystkie rodzaje grejpfrutów są bezpieczne do jedzenia?

A. Grejpfruty występują w różnych kolorach, takich jak różowy, biały i rubinowoczerwony. Choć rubinowa czerwień jest najczęściej spotykana, wszystkie znane są ze swojego cytrusowego smaku i wspaniałych odcieni żółci i czerwieni. Jeśli chodzi o kalorie i makroskładniki, profile odżywcze są stosunkowo takie same dla wszystkich z nich.

Q. Jak kupować grejpfruty?

O. Kupując grejpfruty, szukaj takich, które nie mają zielonego koloru na zewnętrznej stronie. Nie wybieraj tych, które dają się łatwo wycisnąć. Unikaj również tych grejpfrutów, które mają napiętą lub pomarszczoną skórkę. Idealnym wyborem będzie grejpfrut, który jest cięższy do trzymania.

Weź

jednego i sprawdź, czy jest cięższy niż wygląda.

P. Jak przechowywać grejpfruty w domu?

O. Grejpfruty można łatwo zamrozić, jednak zaleca się przechowywanie w zamrażarce grejpfrutów pokrojonych w plasterki, a nie całych owoców. Przechowuj plasterki w szczelnym pojemniku, a będą nadawały się do użycia przez jakiś czas. Prawidłowo zamknięty, zamrożony grejpfrut powinien pozostać przydatny nawet przez rok.

Q. Czy grejpfruty są w stanie zapobiec udarowi serca?

O. Według raportu American Heart Association regularne spożywanie grejpfrutów, które są bogate w specyficzne flawonoidy, może zmniejszyć ryzyko wystąpienia udaru serca.

Q. Czy mogę jeść grejpfruty, kiedy jestem na recepcie?

O. NHS sugeruje, że nie powinno się spożywać całego grejpfruta lub soku grejpfrutowego wraz z określonymi lekami, ponieważ spowodowało to wzrost poziomu leku we krwi. Niektóre z popularnych leków, których należy unikać spożywania z grejpfrutem to statyny, blokery kanału wapniowego, leki immunosupresyjne, niektóre leki przeciwnowotworowe i Entocort, który jest stosowany w leczeniu choroby Leśniowskiego-Crohna. Jednak lista nie ogranicza się tylko do nich i przed spożyciem należy omówić to z lekarzem rodzinnym.

Tagi: Aids Weight LossBoosts ImmunityControls AppetitegrapefruitGrapefruit detox waterGrapefruit JuiceGrapefruit przepisy, aby spróbowaćGrapefruit SaladGrapefruit SmoothieGrapefruit-Ginger-Chia PuddingHeals ranyHealth Korzyści GrapefruitHigh w przeciwutleniaczeImproving visionPrevents DiabetesPromotes Heart HealthTreats Heartburn


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę