Wtorek, 16 sierpnia 2022

7 powodów, dla których powinieneś jeść więcej owsa

26 grudnia 2021


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Eat more oats, an apple a day keeps the doctor away, W dzisiejszych czasach moglibyśmy równie dobrze zastąpić to jabłko owsem. Mówi się, że jabłko dziennie odstrasza lekarza. W dzisiejszych czasach moglibyśmy równie dobrze zastąpić jabłko owsem.

Miska płatków owsianych ma wszystko, aby utrzymać Cię w dobrej kondycji i zdrowiu oraz pomóc Ci żyć dłużej. Dąż do spożywania ½-1 filiżanki płatków owsianych każdego dnia.

Przedstawiamy siedem powodów, dla których jedzenie płatków owsianych jest prawdopodobnie najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojego organizmu:

    Utrzymuje Twoje serce w zdrowiu

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Tufts wykazało, że przeciwutleniacze zwane awenantramidami, znajdujące się w płatkach owsianych, pomagają zapobiegać uszkadzaniu cholesterolu LDL przez wolne rodniki, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Również beta-glukan, rozpuszczalny błonnik znajdujący się w płatkach owsianych, okazał się skuteczny w obniżaniu poziomu cholesterolu.

    Kontroluje poziom cukru we krwi

Jedzenie owsa może spowolnić wzrost poziomu glukozy we krwi w dłuższym okresie czasu. Kontrola poziomu glukozy i insuliny we krwi jest niezbędna w zapobieganiu zagrożeniom dla zdrowia, takim jak cukrzyca. Owies jest najbardziej skuteczny, gdy jest spożywany jako część diety o niskiej zawartości tłuszczu i błonnika, wraz z dużą ilością ćwiczeń.

    Pomaga w walce z rakiem

Panie biorą pod uwagę. Płatki owsiane, podobnie jak inne pełne ziarna, zawierają lignany roślinne, które chronią przed rakiem piersi i innymi nowotworami zależnymi od hormonów. Zawierają również substancje fitochemiczne, które zmniejszają ryzyko zachorowania na raka. Badania wykazały, że kobiety, które mają wyższe spożycie błonnika pokarmowego mają niższy poziom estrogenu krążącego, co może obniżyć ryzyko zachorowania na raka piersi.

    Pomaga obniżyć ciśnienie krwi

Z wysokim ciśnieniem krwi staje się powszechnym problemem zdrowotnym, płatki owsiane mogą być naprawdę skuteczne. Codzienna porcja owsa może pomóc znacznie obniżyć nadciśnienie, czyli wysokie ciśnienie krwi. Możesz pożegnać się z tymi lekami na nadciśnienie!

    Wspomaga zdrowe funkcjonowanie jelit

Owies ma wysoką zawartość błonnika, który jest niezbędny do regularnego wypróżniania. Zawierają one zarówno błonnik rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny. Nierozpuszczalny błonnik jest gąbczasty i wchłania wielokrotnie większą ilość płynu niż jego własna waga. W rezultacie stolce stają się cięższe, a ich pasaż przez jelita przyspiesza, łagodząc zaparcia.

    Pomaga kontrolować wagę

Filiżanka Twojej ulubionej owsianki to tylko 130 kalorii i jest jednym z pokarmów, które mogą pomóc w spalaniu tłuszczu z brzucha! Sprawia również, że czujesz się pełniejsza przez dłuższy czas, zmniejszając te napady głodu. Badania sugerują, że dzieci w wieku od 2 do 18 lat, które regularnie spożywały płatki owsiane, zmniejszyły ryzyko otyłości. Prawdopodobieństwo nadwagi było u nich o 50% mniejsze niż u dzieci, które nie jadły płatków owsianych!

    Poprawia ogólny stan zdrowia

Spośród wszystkich zbóż, owies ma jeden z najlepszych profili aminokwasowych i dobrą równowagę niezbędnych kwasów tłuszczowych, związanych z długowiecznością i ogólnym dobrym stanem zdrowia. Jest dobrym źródłem niezbędnych witamin, takich jak tiamina, kwas foliowy, biotyna, kwas pantotenowy i witamina E. Zawiera również cynk, selen, miedź, żelazo, mangan i magnez. Gdzie indziej można znaleźć wszystkie witaminy, minerały, białka, węglowodany i kwasy tłuszczowe w jednym produkcie spożywczym?

Zjedz owies na śniadanie, zrób z niego biurowy niezbędnik w spiżarni lub dodaj do niego owoce, aby uzyskać niskokaloryczny deser. Przygotuj sobie miseczkę już teraz!

Stań się fit z HealthifyMe. Zarejestruj się tutaj

Tagi: jeść więcej owsa owies owies żywności, które mogą pomóc torch brzucha tłuszczuzdrowa dietawysokiej zawartości błonnika diety niskiej diety tłuszczuOatsoats na śniadaniepowody, aby jeść więcej owsa


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę