Środa, 28 lipca 2021

Najlepsze i najgorsze napoje alkoholowe dla Twojej talii

30 marca 2021


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Święta to czas, kiedy koktajle leją się strumieniami. Wypicie dwóch lub trzech drinków (lub więcej!) na imprezie może oznaczać, że przyjmujesz ponad 1000 kalorii - nie licząc jedzenia lub deseru, które mogą mieć dodatkowe 1000 kalorii. Jeśli zaczniesz spożywać ponad 2,000 kalorii na każdej imprezie świątecznej, te kilogramy zaczną się piętrzyć. Zamiast zapinać guzik od spodni, skorzystaj z poniższych wskazówek, które pomogą Ci utrzymać te płynne kalorie pod kontrolą.

Ile to za dużo?

Zgodnie z wytycznymi dietetycznymi dla Amerykanów, kobiety powinny spożywać nie więcej niż jednego drinka dziennie, a mężczyźni nie więcej niż dwa drinki dziennie - jeśli w ogóle zdecydują się na picie. Jeden drink to 12 płynnych uncji piwa, 1,5 płynnej uncji 80-cio procentowego napoju alkoholowego (takiego jak rum lub wódka) lub 5 płynnych uncji wina. Każda porcja to około 100 do 150 kalorii. (I nie, nie możesz "oszczędzać" płynnych kalorii na jedną wielką imprezową noc).

Badania pokazują, że alkohol w umiarkowanych ilościach ma swoje zalety. Picie zgodnie z wytycznymi może pomóc obniżyć ryzyko chorób serca, a czerwone wino zawiera przeciwutleniacz resweratrol, który, jak wykazano, pomaga chronić serce. I odwrotnie, picie zbyt dużych ilości ma swoje minusy. Nadmierne spożycie alkoholu wiąże się ze zwiększonym ryzykiem cukrzycy, wysokiego ciśnienia krwi, udaru i niektórych nowotworów w obrębie przewodu pokarmowego.

Aby utrzymać kalorie w płynie w ryzach, czasami najłatwiej jest trzymać się napojów, które nie dodają dodatkowych kalorii, takich jak piwo czy wino. Koktajle, z drugiej strony, mogą być bardzo zróżnicowane. Jeśli barman przesadzi z ilością podawanych porcji, może to dodać setki dodatkowych kalorii. Oto kilka lepszych i gorszych wyborów koktajlowych:

  • Najgorszy: margarita. Tony cukru i duża dawka alkoholu mogą sprawić, że liczba kalorii w tym ulubionym koktajlu przekroczy 600 na porcję.
  • Najlepszy: grzane wino. Cydr jabłkowy, wino i mnóstwo niskokalorycznych ziół i przypraw pomagają stworzyć pyszne, niskokaloryczne grzane wino. Cukier powinien być jednak ograniczony do około 1 do 2 łyżeczek na porcję.
  • Najgorsze: White Russian. Wódka zmieszana z ciężką śmietaną i likierem o smaku kawy to bardzo smaczny koktajl, ale często jest on podawany w zbyt dużej szklance, przez co jego kaloryczność wzrasta do blisko 500 kalorii na porcję.
  • Najlepszy: sangria. Wino zmieszane ze świeżymi owocami tworzy pyszny koktajl o wysokiej zawartości przeciwutleniaczy. Pamiętaj tylko, aby nie wypić więcej niż 1 lub 2 szklanki.
  • Najgorsze: Eggnog z przyprawami. Ten świąteczny ulubieniec z jajek, cukru i śmietany oraz alkoholu może dostarczyć około 450 kalorii na porcję.
  • Najlepszy: koktajl z szampanem. Wiele kombinacji owoców i szampana może utrzymać kalorie w ryzach, dzięki kieliszkowi do szampana, który mieści tylko 6 uncji płynu. Zamówienie napoju z szampanem to doskonały sposób na przestrzeganie zasad kontroli porcji.

Nie tylko to , co zamawiasz, ale także sposób, w jaki to zamawiasz i konsumujesz, ma znaczenie, gdy próbujesz utrzymać kalorie z alkoholu na dystans. Oto kilka prostych sztuczek, o których warto pamiętać podczas następnej fiesty:

  • Scout bar. Zanim cokolwiek zamówisz, sprawdź, co jest bezpłatne, a co kosztuje sporo grosza. Jeśli pilnujesz przepływu gotówki, najlepszym wyborem może być wino domowe.
  • Najpierw zjedz. Upewnij się, że zjadłeś coś przed piciem alkoholu. Jeśli tego nie zrobisz, szybciej poczujesz się pijany i będziesz mniej skłonny do podejmowania zdrowych decyzji w ciągu nocy.
  • Pij na zmianę alkohol i wodę. Zamiast pić drinka za drinkiem, zrób sobie przerwę i wypij szklankę wody. To pomoże Ci zwolnić tempo.
  • Poproś o mniejsze szklanki. W mniejszej szklance po prostu nie zmieścisz tyle kalorii, co w większej.
  • Poproś o drinka z lodem. Bezkaloryczny lód pozostawia mniej miejsca na kalorie z alkoholu.
  • Zapobiegaj przelewania. Poproś barmana o użycie jiggera, aby prawidłowo odmierzyć alkohol i zapobiec przelaniu (i niechcianym kaloriom).
  • Łykaj, nie chlap. Delektuj się wybranym napojem powoli, prowadząc rozmowę z rodziną lub przyjaciółmi. Święta są po to, by się spotkać i nadrobić zaległości - więc zrób to.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę