Niedziela, 28 listopada 2021

Jak sprawić, by grillowane warzywa stały się łatwą gwiazdą każdego menu

23 października 2021


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Jeśli do tej pory zdegradowałeś grillowane warzywa do roli dań dodatkowych, a nie gwiazdy na talerzu, czas to przemyśleć. Warzywa z grilla są nie tylko wyjątkowo smaczne, ale są też zazwyczaj najłatwiejszymi i najmniej kłopotliwymi potrawami, jakie można przyrządzić na grillu. Weźmy na przykład cukinię - wszystko, co musisz zrobić, to pokroić ją wzdłuż na deski, posmarować oliwą z oliwek i solą, a następnie smażyć na grillu przez sześć do ośmiu minut i masz jeden z najlepszych sposobów na spożywanie letniego kabaczka. Ten rodzaj gotowania jest szczególnie atrakcyjny w pracowity weekend, kiedy trzeba dostać obiad na stole w mniej niż 20 minut, zanim rodzina dostanie głodu.

Nie można jednak opierać się wyłącznie na grillowanych warzywach. Aby uczynić posiłek bardziej kompletnym, zalecamy łączenie warzyw z przygotowanym wcześniej daniem dodatkowym i sosem. Boczne danie sprawi, że posiłek będzie bardziej treściwy, a sos pomoże związać posiłek w całość. To prosta matematyka: Grillowane warzywa + przystawka + sos. Rozumiesz? Tutaj przedstawimy Ci kilka sugestii i pomysłów na przepisy.

Wybierz swoje grillowane warzywa

Lato to absolutnie najlepszy czas na jedzenie większej ilości warzyw, ponieważ tak wiele rzeczy jest w sezonie. Szybka wycieczka do sklepu spożywczego lub na targ rolny może zapewnić bogactwo warzyw w szczytowym stanie. Aby warzywa stały się gwiazdą Twojego menu, musisz tylko zdecydować, co wygląda najlepiej lub jest najbardziej atrakcyjne.

Powyżej znajduje się lista warzyw przeznaczonych do grillowania wraz z opisem sposobu ich przygotowania, gotowania, a nawet sugestiami dotyczącymi podawania. Jak zauważysz, większość warzyw wymaga minimalnego przygotowania przed dodaniem ich do grilla, a czas gotowania jest stosunkowo krótki. Grillowane warzywa dobrze przechowują się w lodówce, więc możesz je przyrządzić kilka dni wcześniej, aby przygotować jeszcze szybszy obiad.

Wybierz swoją stronę

Kiedy już wybierzesz grillowane warzywa, czas wybrać danie dodatkowe. Wybierz proste, ale aromatyczne danie z ryżu, takie jak opiekany ryż jaśminowy z kokosem i zieloną cebulką lub przyprawiony pilaw z ryżu basmati. Możesz też przygotować coś bardziej sycącego, jak polenta z parmezanem lub puree ziemniaczane. Możesz też postawić na warzywa i przygotować letnią sałatkę z pomidorami i brzoskwiniami lub grillować i przygotować sałatkę z pieczoną w ogniu kukurydzą. Kluczem jest, aby nie robić nic zbyt skomplikowanego, lub przynajmniej wybrać coś, co można zrobić z wyprzedzeniem. Pamiętaj: chodzi o to, że to ma być łatwe.

Wybierz swój sos

Świetny sos to różnica między garścią przypadkowych składników na talerzu a posiłkiem. Większość sosów jest również tak przyjazna w ciągu tygodnia, ponieważ można je przygotować z wyprzedzeniem. Możesz połączyć grillowane szparagi z szybkim, zmiksowanym sosem holenderskim lub cukinię z chłodnym tzatziki. Więcej pomysłów znajdziesz w tym zestawieniu sosów.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę