Niedziela, 28 listopada 2021

Czy czerwone mięso może być częścią zdrowej diety śródziemnomorskiej?

20 kwietnia 2021


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Ten post powstał we współpracy z Beef. It's What's for Dinner., w imieniu Beef Checkoff, w ramach mojej roli jako członka Biura Ekspertów ds. Otrzymałem wynagrodzenie za poświęcony czas. Jednakże moje opinie są całkowicie moje własne i nie zapłacono mi za opublikowanie pozytywnych komentarzy.

Wychowałam się na diecie w stylu śródziemnomorskim i tak jest do dziś. Jeśli otworzysz którąkolwiek z moich książek kucharskich, zobaczysz śródziemnomorskie wpływy w wielu moich przepisach. Jednak jedną z rzeczy, która zawsze pozostawała niezmienna w moim planie posiłków w stylu śródziemnomorskim, jest wołowina, zwłaszcza chuda. Oto spojrzenie na to, co jem w ciągu dnia - i najnowsze badania naukowe potwierdzające ten zdrowy dla serca styl odżywiania.

Badania

Ostatnie badania przeprowadzone na Purdue University i opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition wykazały, że przestrzeganie wzorca żywieniowego w stylu śródziemnomorskim, który zawiera chude, nieprzetworzone mięso, wraz z innymi źródłami białka zwierzęcego, może wspierać zdrowie serca. W badaniu wzięło udział 41 dorosłych osób z nadwagą lub otyłością, którzy przez 16 tygodni byli podzieleni na dwie grupy. Jedna grupa spożywała typową amerykańską dietę z chudym czerwonym mięsem (około 18 uncji tygodniowo), podczas gdy druga grupa stosowała dietę z ograniczeniem chudego czerwonego mięsa (około 7 uncji tygodniowo). Wyniki wykazały, że u uczestników, którzy spożywali 18 uncji chudego, nieprzetworzonego czerwonego mięsa tygodniowo - oprócz drobiu i/lub ryb - w ramach zdrowego wzorca żywieniowego w stylu śródziemnomorskim, odnotowano obniżenie poziomu cholesterolu całkowitego i LDL (czyli "złego") cholesterolu oraz ciśnienia krwi.

Dzień z mojego życia

Jako zarejestrowany dietetyk, ludzie często są ciekawi, jak się odżywiam i jak dbam o zdrowie. Oto jak wygląda mój typowy dzień:

Śniadanie
Owocowe smoothie zrobione z beztłuszczowego jogurtu greckiego, mrożonych truskawek, odrobiny beztłuszczowego mleka i daktyli (aby naturalnie osłodzić).

Poranna przekąska
Pokrojone warzywa (np. ogórek, papryka, marchewka, rzodkiewka) z prostym hummusem.

Lunch
Sałatka Nicoise z tuńczyka

Popołudniowa przekąska
Miodowa ricotta z truskawkami

 

Kolacja
Grillowany stek z sosem ziołowym
Sałatka w stylu izraelskim
Gotowana quinoa

 

Oprócz dobrze zbilansowanego planu żywieniowego, który zawiera chude czerwone mięso, regularnie ćwiczę. Biorę udział w kilku ligach tenisowych Amerykańskiego Stowarzyszenia Tenisowego, regularnie ćwiczę pilates i trenuję siłowo.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę